Kraj

Banki zwiększyły nakłady na reklamę o 11 proc.

Pierwszy ING Bank Śląski, drugim największym reklamodawcą branży jest w br. mBank, którego w ub.r. nie było nawet w pierwszej 10.

Według danych z monitoringu firmy Kantar Media w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku banki wydały na reklamy w mediach (telewizja, prasa, radio, OOH, kina) 891,2 mln zł, o 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (802,5 mln zł). To dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów.

Podobnie jak w ub.r. najhojniejszym reklamowo bankiem był ING Bank Śląski. Na reklamy wydał w br. 88,1 mln zł, o ponad jedną czwartą więcej niż rok temu (69,6 mln zł). Na drugim miejscu jest mBank (d. BRE Bank), który w br. wydała na reklamy 73,7 mln zł. W ub.r. nie było go nawet w pierwszej dziesiątce największych reklamodawców w branży. Tegoroczne wydatki wynikają z zastąpienia dotychczasowych marek BRE i MultiBanku nową marką mBank. W ub.r. pozycję numer dwa zajmował Alior Bank. W tym roku ściął swoje nakłady reklamowe o połowę: z 68,8 do 34,9 mln zł. Barbara Szołomicka, dyrektor marketingu Alior Banku, wyjaśnia, że wysoki poziom inwestycji mediowych w ub.r. wynikał z wprowadzenia drugiej marki banku – internetowego Alior Sync, w tym roku powrócił zaś do poziomu z lat poprzednich. Pozycję numer trzy w tym zestawieniu, podobnie jak w ub.r., zajmuje PKO BP, który na reklamy wydał zbliżone sumy (69,7 mln zł w br. wobec 63,9 mln zł w ub.r.). Kolejne miejsca w tegorocznym rankingu po trzech kwartałach zajmują: Bank Millennium (53,5 mln zł; w ub.r. poza pierwszą 10), Raiffeisen Polbank (52,2 mln zł; w ub.r. poza pierwszą 10), Bank Zachodni WBK (51,8 mln zł w br. wobec 60,9 mln zł w ub.r.), Eurobank (zbliżone wydatki: 46,5 wobec 47,7 mln zł rok temu), Credit Agricole Bank (również zbliżone nakłady: 44,9 mln zł wobec 45 mln zł w ub.r.) i BGŻ (41,7 mln zł wobec 47,7 mln zł w ub.r.). Pierwszą dziesiątkę najhojniejszych banków reklamodawców w tym roku zamyka Getin Noble Bank z wydatkami na poziomie 38,5 mln zł (o 5 mln zł mniej niż rok temu).