Kraj

Żubr i Play najbardziej lubianymi reklamami

Lowe Media ponownie podsumowuje najbardziej lubiane reklamy.

Dom mediowy Lowe Media opracował analizę najbardziej lubianych przez Polaków reklam. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Przygotowano dwa zestawienia: Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych oraz Spot Liga – 5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane reklamowanych marek. 

W pierwszej części badania z dziesięciu kategorii produktowych, które były najbardziej aktywne reklamowo, wybrano po jednym najbardziej emitowanym spocie. Każda z wybranych do badania reklam miała premierę w październiku. W tej klasyfikacji najbardziej spodobała się reklama piwa Żubr z hasłem “Żubr idzie za żubrem”

Żubr zwyciężył, chociaż pod względem liczby GRP ten spot był dopiero na piątym miejscu. Bardziej spodobał się mężczyznom, pracownikom fizycznym i właścicielom firm. Mniej przychylne zdanie o październikowym spocie Żubra miały osoby zajmujące się domem, renciści i emeryci.

W drugiej części badania respondenci nie mieli do wyboru listy reklam, sami spontanicznie przypominali sobie i wskazywali te spoty, które najbardziej polubili. Największą sympatię wśród Polaków ponownie zyskała kampania Playa (w tej kategorii w podsumowaniu kwietniowym respondenci również spontanicznie wskazywali na tę markę operatora komórkowego jako na ulubioną). Najbardziej popularnym celebrytą z reklam Playa okazał się Kamil Bednarek. Jednocześnie reklamowa sprzedawczyni z salonu operatora jest już przez znaczną część respondentów identyfikowana pod swoim faktycznym imieniem i nazwiskiem (Barbara Kurdej-Szatan), stając się istotnym uzupełnieniem plejady gwiazd Playa.

Badanie dla Lowe Media zrealizował Ipsos w dniach 12-26 listopada. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na reprezentatywnej grupie 1006 osób powyżej 16. roku życia mieszkających w 100 polskich miastach.