Kraj

Goethe-Institut zaraża czytaniem

Ruszyła kampania "Weź i poczytaj" promująca literaturę niemieckojęzyczną w polskim przekładzie.

Goethe-Institut zaraża czytaniem
Ruszyła kampania pod hasłem “Weź i poczytaj“, do udziału w której zachęca Goethe-Institut, proponując wybór współczesnej prozy niemieckojęzycznej w polskim tłumaczeniu.

W warszawskich i krakowskich kawiarniach, a także w wybranych pociągach PKP Intercity na wszystkich lubiących dobrą literaturę czeka 9 tys. egzemplarzy bezpłatnego kieszonkowego wydawnictwa, zatytułowanego “Weź i poczytaj“. Publikacja zawiera fragmenty książek niemieckich autorów, które ukazały się w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat. Są tu m.in. “Wściekłe owce“ Katji Lange-Müller, “Corpus delicti“ Juli Zeh czy “Letnie kłamstwa“ Bernharda Schlinka, autora słynnego “Lektora“. W sumie wybrano urywki z 12 książek, które ilustrują różnorodność niemieckojęzycznej literatury XXI w.

W antologii znajduje się też upominek – zamieszczono w niej kupon, upoważniający pierwszych czytelników, którzy zgłoszą się w Goethe-Institut w Warszawie lub Krakowie, do odbioru gratisowego egzemplarza jednego z prezentowanych tytułów.
 
Oficjalnym partnerem akcji jest PKP Intercity. Wsparcie reklamowe zapewniło Metromedia. Za skład antologii oraz realizację kampanii odpowiada agencja Leniva Studio.