Przetargi

Reckitt Benckiser przechodzi do ZOG

Globalny przetarg marketera FMCG ma konsekwencje także w Polsce.

Reckitt Benckiser rozstrzygnął globalny przetarg na planowanie i zakup mediów. W jego wyniku na świecie do współpracy zaproszono cztery grupy: Publicis, Havas, IPG i Aegis. Jak wynika z naszych informacji, przetarg ten ma skutek także na polskim rynku i obsługą mediową Reckitt Benckisera zajmie się ZenithOptimedia Group. Przedstawiciele tego domu mediowego nie komentują naszych doniesień, a pracownicy działu zakupów marketera byli nieuchwytni.

Reckitt Benckiser wraca po roku do dawnego partnera. Przypomnijmy, że w grudniu ub.r. koncern wybrał w Polsce dom mediowy Havas Media do obsługi mediowej swojego budżetu. Agencja została wyselekcjonowana po przeglądzie ofert, w której brał udział także ZOG, wcześniejszy dom mediowy marketera. Informacje o ponownym przeglądzie podawaliśmy w MMP24 6 sierpnia br.

W okresie I-X 2012 r. Reckitt Benckiser Polska przeznaczył na reklamę w mediach 231,81 mln zł (dane cennikowe za Kantar Media).