Kraj

Liberty Direct w ciągu dziewięciu miesięcy zebrał 228 mln zł składek

Z ubezpieczeń OC i NNW w minionym kwartale firma zebrała o 11 proc. więcej niż przed rokiem, z autocasco - o 14 proc., a z assistance - o 29 proc. Liczba polis przekroczyła 450 tys.

Firma ubezpieczeniowa działająca pod marką Liberty Direct, czyli polski oddział hiszpańskiej Liberty Seguros, należącej do amerykańskiej Liberty Mutual, w trakcie dziewięciu miesięcy tego roku zebrała 228,3 mln zł składek (przypis brutto). To o 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (205 mln zł). W samym tylko III kwartale ubezpieczyciel zebrał 78,5 mln zł składek, o 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na koniec września liczba polis, które ubezpieczyciel prowadzi, przekroczyła 450 tys., co oznacza, że w ciągu roku przybyło ich 48 tys.

W minionym kwartale najmocniej, bo o 29 proc. w porównaniu z ub.r. wzrosły przychody firmy z ubezpieczeń typu assistance. O 14 proc. wzrosła wartość zebranych składek na ubezpieczenia autocasco, a po 11 proc. na ubezpieczenia OC i NNW.

– Choć warunki ekonomiczne nie sprzyjają ubezpieczycielom, wychodzimy z trudnej sytuacji rynkowej obronną ręką, osiągając dużo lepsze wyniki niż konkurencja. Przewagę budujemy dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, precyzyjnej polityce pricingowej oraz skutecznej strategii HR – przekonuje Michał Kwieciński, dyrektor generalny Liberty Direct.

Działania marketingowe firmy w III kwartale skoncentrowane były na promowaniu ubezpieczeń komunikacyjnych oraz mieszkaniowych poprzez zintegrowane aktywności telewizyjne oraz internetowe. Do budowania rozpoznawalności marki Liberty Direct przyczynia się również kampania “Prędkość w mieście to obciach”, w ramach której został zorganizowany crowdsourcingowy konkurs na film promujący bezpieczną jazdę w mieście. Nagrodzone spoty zostały obejrzane przez internautów blisko 400 tys. razy.

Przypomnijmy, że od niedawna nową szefową marketingu Liberty Direct jest Maria Grzywaczewska. Zastąpiła Rafała Karskiego, który po pięciu latach pracy rozstał się z firmą.