M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Telekomy królują w rankingu ulubionych reklam

Joanna Dziwisińska | 2 stycznia 2014, 06:00

Lowe Media przygotował kolejny ranking ulubionych reklam Polaków.

Dom mediowy Lowe Media przygotował kolejny, listopadowy raport Spot Liga dotyczący telewizyjnych reklam. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania: najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych oraz spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane reklamowanych marek

W pierwszej części badania z dziesięciu kategorii produktowych, które były najbardziej aktywne reklamowo, wybrano po jednym najbardziej emitowanym spocie. Każda z wybranych do badania reklam miała premierę w październiku. W tej klasyfikacji przebadanej grupie ponad tysiąca osób najbardziej spodobała się reklama T-Mobile promująca ofertę bez limitu. Ten spot był największą inwestycją w GRP w listopadowym rankingu, co zaowocowało pierwszym miejscem. Zwycięska reklama T-Mobile najbardziej podobała się wśród najmłodszych. Jej popularność spadała wraz ze wzrostem wieku respondentów, najmniej przypadła do gustu emerytom. Drugie miejsce zajął spot Pepsi "Zakrętkobranie". Trzecia lokata przypadła reklamie IKEA promującej funkcjonalną kuchnię.

W drugiej części badania respondenci nie mieli do wyboru listy reklam, sami spontanicznie przypominali sobie i wskazywali te spoty, które najbardziej polubili. Największą sympatią wśród Polaków, tak samo jak w październiku, zyskała kampania Playa (w tej kategorii w podsumowaniu kwietniowym respondenci również spontanicznie wskazywali na tę markę operatora komórkowego jako na ulubioną). Druga lokata wśród spontanicznie wskazywanych ulubionych spotów przypadła T-Mobile. Na trzecim miejscu znalazła się marka Plus. Spot był zapamiętany i wymieniany wśród ulubionych, głównie ze względu na chwytliwe hasło "Trzy miej na święta" i zabawne wykorzystanie atrybutów świąt – postaci św. Mikołaja czy tradycji obdarowywania się prezentami.

Badanie dla Lowe Media zrealizował Ipsos w dniach 4-13 grudnia. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na 1013 osobach powyżej 16. roku życia mieszkających w 100 polskich miastach.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,