Kraj

IBO uruchomił projekt badawczy Outdoor Track

Instytut Badań Outdooru (IBO), spółka badawcza założona przez firmy AMS, Clear Channel Poland i Ströer Polska, podpisała umowy z firmami badawczymi Millward Brown i Ipsos.

Projekt prowadzony w ramach IBO ma dostarczyć klientom wskaźniki reach & frequency, podobnie jak w przypadku innych mediów. Ma to umożliwić skuteczne planowanie kampanii reklamy zewnętrznej oraz dać możliwość porównania efektywności outdooru z innymi mediami.

Na poziomie badawczym oparty będzie na licencji brytyjskiego systemu Route 2013 (następca pomiaru Postar). Brytyjski Route 2013 wybrany został również z powodu podobieństw rynków: polskiego i brytyjskiego pod kątem formatów outdoorowych.

Badanie Outdoor Track będzie bazowało na danych z Biura Inżynierii Transportu (BIT) – obejmie zarówno natężenie ruchu komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego oraz ruchu pieszych; Travel Survey – badanie realizowane na bazie technologii GPS, które przeprowadzą instytuty Millward Brown i Ipsos w 10 największych aglomeracjach Polski. W badaniu rejestrowane będą trasy, jakimi poruszają się po mieście potencjalni odbiorcy reklamy zewnętrznej oraz IMS – baza danych zawierająca informacje o konkretnych nośnikach, takie jak dokładane położenie, wysokość, kąt, clutter itp.

Integrowaniem danych ze wszystkich źródeł zajmie się firma MGE Data, która świadczy podobne usługi m.in. dla Route 2013 na rynku brytyjskim oraz AGMA na rynku niemieckim. Przewidziane jest również opracowanie delivery software, które ułatwi klientom planowanie kampanii OOH.

Wybrane wskaźniki dotyczące efektywności reklamy zewnętrznej zostaną również odpowiednio połączone z danymi z badania TGI prowadzonego przez Millward Brown, co pozwoli na bardziej precyzyjne niż dotychczas planowanie strategiczne działań outdoorowych.

Po zakończeniu prac nad badaniem założycielskim, zgodnie z założeniami projektu, IBO ponownie zaprosi inne podmioty reklamy zewnętrznej do uczestnictwa w badaniu.