M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L'Oreal wycofuje markę Garnier z Chin

( red. ) | 9 stycznia 2014, 06:00

Tańszy brand koncernu nie dał sobie rady na kluczowym rynku wschodzącym.

L'Oreal wycofuje markę Garnier z Chin. Jej sprzedaż stanowiła w 2012 r. tylko 1 proc. ogólnych obrotów koncernu na tym rynku, wynoszących 1,5 mld euro. Na półkach pozostaną brandy L'Oreal Paris i Maybelline oraz marki luksusowe. Garnier pojawił się w Chinach w 2006 r.

Tydzień wcześniej koncern Revlon zapowiedział, że w związku ze słabymi wynikami zredukuje liczbę pracowników w Chinach. Zdaniem analityków zachodnie koncerny kosmetyczne nie radzą sobie zbyt dobrze na chińskim rynku z powodu bardzo silnej konkurencji. Inny powód to obawy konsumentów o bezpieczeństwo i jakość produktów masowych. Na tamtym rynku kilka firm lokalnych firm miało poważne problemy z jakością, co przekłada się na całą branżę kosmetyczną.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , ,