M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kubuś ma podbić Turcję

Katarzyna Woźniak | 16 stycznia 2014, 06:00

Grupa Maspex Wadowice wraz z Tat Konserve Sanayii stworzyła spółkę joint venture - wspólnie wprowadzają na rynek turecki Kubusia pod marką Tedi.

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych - Tat Konserve Sanayii, należącą do koncernu Koc. Celem współpracy podmiotów ma być launch na rynek turecki soków Kubuś, które będą tam sprzedawane pod marką Tedi. Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.
Maspex informuje, że właśnie ruszyła sprzedaż soków, a z tureckim rynkiem wiąże duże nadzieje. Jak zapewnia firma z Wadowic, kategoria soków, nektarów i napojów w tym kraju jest jeszcze słabo rozwinięta i cechuje się niskim spożyciem soków na osobę (ok. 7 l). Decyzja o wprowadzeniu Kubusia na tamten rynek związana jest z jego obecnością na innych zagranicznych rynkach: w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Łącznie Kubuś sprzedawany jest już w ponad 25 krajach. Maspex podkreśla, że w Polsce marka cieszy się zaufaniem rodziców i dzieci: badania wykazały, że na 100 konsumentów (matek) 94 zna markę Kubuś (źródło: Millward Brown, październik 2013).

Tat to spółka giełdowa o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 r. jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 mld zł. Firma ma dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).


Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,