Kraj

GfK Polonia rozpoczyna pomiar internetu w ramach single source

Gotowy komplet narzędzi w badaniu Media Efficiency Panel.

Realizowany przez GfK Polonia Media Efficiency Panel (MEP) to pomiar single source mediów oraz zakupów FMCG. Służy do planowania crossmediowych kampanii reklamowych oraz pomiaru efektywności kampanii w odniesieniu do rzeczywistej sprzedaży.

Wystartował właśnie pasywny pomiar internetu, który obejmuje 5 tys. respondentów. Oprogramowanie zainstalowane na komputerach panelistów dostarczy informacje o odwiedzanych stronach, kontaktach z reklamami, wpisywanych słowach kluczowych do wyszukiwarki i aktywności w Facebooku. Dopiero teraz można uznać, że MEP jest produktem w pełni gotowym.

Podstawą projektu MEP jest obecny już od wielu lat na rynku panel gospodarstw domowych GfK Polonia, liczący obecnie 8 tys. gospodarstw i 15 tys. osób. Dane o zakupach produktów FMCG są w nich zbierane za pomocą skanowania kodów kreskowych. Od mniej więcej roku z panelu zbierane są także dane o konsumpcji telewizji, radia i prasy. Są to dane deklaratywne, które służą do oszacowania prawdopodobieństwa kontaktu odbiorcy z kampanią. Dane te są zbierane kilka razy w roku i pochodzą obecnie od około 14 tys. uczestników panelu.

Dalsze plany dla MEP to wprowadzenie pasywnego pomiaru telewizji i pomiaru mobile.