M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

SW Research prezentuje najpopularniejsze wśród Polaków marki własne

Katarzyna Woźniak | 20 stycznia 2014, 06:00

W badaniu najlepiej wypadły brandy Tesco, Carrefour, Pilos i Isana.

Z badania przeprowadzonego dla On Board PR Ecco Network przez 
SW Research wynika, że produkty marki Tesco kupiło w ciągu ostatniego roku 64 proc. Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się marki Carrefour (61 proc.), Pilos (34 proc.) oraz Isana (34 proc.). Raport stwierdza również, że pierwszym czynnikiem, na który konsumenci zwracają uwagę podczas kupowania produktów spożywczych, jest ich skład.
Wśród pozostałych marek własnych wybieranych przez Polaków znalazły się również: TiP (29 proc.), Auchan - logo z kciukiem (21 proc.), Domol (17 proc.), Krakowski Kredens (17 proc.), Auchan - logo z ptaszkiem (16 proc.), Babydream (12 proc.) oraz Quechua (11 proc.). Zaledwie 5 proc. respondentów zadeklarowało, że nie kupiło produktów żadnej marki własnej.

Badanie wykazało również, że skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.) to czynniki determinujące wybór konkretnego produktu spożywczego. Marka ma znaczenie dla jedynie 28 proc. badanych.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,