Kraj

Polkomtel planuje przetarg na media

Czy Media Direction OMD zachowa obsługę jednego z największych swoich klientów?

Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, firma telekomunikacyjna Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, szykuje się do przeprowadzenia przetargu na obsługę swojego budżetu w zakresie planowania i zakupu mediów. Nie jest przesądzone, kiedy miałby on ruszyć. Nie jest też wykluczone, że wyniku negocjacji operator zdecyduje się jednak pozostawić obsługę mediową w dotychczasowej agencji – Media Direction OMD.

– Na tę chwilę mogę jedynie powiedzieć, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły – odpowiada Katarzyna Wyszomirska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej operatora.

Dom mediowy Media Direction OMD obsługuje budżet mediowy Plusa od początku 2010 r. Wcześniej przez 13 lat zajmował się tym dom mediowy Universal McCann.

Polkomtel to jeden z największych reklamodawców na rynku. Jednak od trzech lat, czyli od czasu gdy kontrolę nad firmą przejął od państwowych spółek biznesmen Zygmunt Solorz-Żak, właściciel m.in. Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat, sukcesywnie ogranicza jednak swoje wydatki mediowe. W 2011 r. operator wydał na reklamy 526 mln zł. W 2012 r. 374 mln zł, a od stycznia do listopada ub.r. zaś 357 mln zł (wydatki cennikowe; źródło: Kantar Media). Od tego czasu też Polkomtel znaczną część budżetu mediowego lokuje w stacjach grupy Polsat. Nowe kierownictwo wprowadziło także oszczędności w zakresie produkcji reklamowych: produkcją spotów telewizyjnych zajmuje się studio produkcyjne TFP, na co dzień pracujące dla Telewizji Polsat (i mieszczące się w jej siedzibie).

współpraca: JD