Kraj

Plus ponad połowę budżetu telewizyjnego wydał w ub.r. w stacjach Polsatu

Łącznie wydatki na reklamy telewizyjne tego operatora były nieznacznie wyższe niż rok wcześniej.

Jak wynika z monitoringu Nielsen Audience Measurement (NAM), firma telekomunikacyjna Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, w minionym roku wydała na reklamy telewizyjne 400 mln zł (to wydatki liczone według cenników nadawców, od których reklamodawcy otrzymują rabaty sięgające kilkudziesięciu procent). Było to o ok. 8 proc. więcej niż Plus wydał na reklamy w 2012 r.

Z zestawienia NAM wynika, że ponad połowę swojego budżetu mediowego – 206 mln zł – Polkomtel wydał w stacjach należących do Grupy Telewizji Polsat. Są to: Polsat, Polsat Biznes (d. TV Biznes), Polsat Cafe, Polsat Crime & Investigation Network, Polsat Film, Polsat Food, Polsat JimJam, Polsat News, Polsat Play, Polsat Romans, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport News, Polsat Viasat Explorer, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature, Polsat2, ATM Rozrywka, Superstacja, TV4 i TV6.

Od 2011 r. większościowym udziałowcem Polkomtela jest znany biznesmen Zygmunt Solorz-Żak, do którego należy także Cyfrowy Polsat, operator największej platformy telewizji satelitarnej w kraju i właściciel Telewizji Polsat. Co więcej Cyfrowy Polsat ma się stać właścicielem Polkomtela.

Oprócz wspomnianych 206 mln zł (cennikowych) wydanych w stacjach Polsatu należałoby uwzględnić także 2,5 mln zł wydanych w stacjach grupy Universal Networks (kanały: 13. Ulica, Universal Channel oraz SciFi Universal) i 3 mln zł wydane w stacjach grupy Kino Polska (Kino Polska, Kino Polska Muzyka i FilmBox). Z początkiem tego roku sprzedaż reklam w tych kanałach przejął od firmy brokerskiej Atmedia Polsat Media, czyli biuro sprzedaży Polsatu.

Obsługą budżetu mediowego Polkomtela zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD, ale – jak informowaliśmy we wczorajszym wydaniu MMP24.pl – operator rozważa przeprowadzenie przetargu.