M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agora liczy na 30 tys. użytkowników cyfrowego systemu abonamentowego "GW" w br.

Joanna Dziwisińska | 5 lutego 2014, 06:00

"Gazeta Wyborcza" wprowadza tzw. mierzalny system regulacji dostępu do treści cyfrowych.

Agora SA uruchamia dla cyfrowych treści tworzonych pod marką  "Gazeta Wyborcza” system limitowanego darmowego dostępu. Rozwiązanie polega na tym, że w każdym miesiącu czytelnicy będą mogli bezpłatnie przeczytać do 10 dowolnych artykułów z serwisów internetowych Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Wysokieobcasy.pl i 22 serwisów przygotowywanych przez redakcje lokalne "Gazety Wyborczej”. Po przekroczeniu limitu mogą wykupić jeden z trzech pakietów cyfrowej prenumeraty, z którego mogą korzystać na komputerze, smartfonie, tablecie i czytniku. Jak mówi Wojciech Fusek, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej” odpowiedzialny za cyfryzację, wydawca zdecydował się na taki system monetyzacji treści ze względu na to, że jest on najbezpieczniejszy dla generowania przychodów reklamowych. Jak planuje wydawca, w 2014 średnia liczba subskrybentów ma wynieść ok. 30 tys. A sama prenumerata powinna ustabilizować się po mniej więcej pół roku od wprowadzenia na rynek. Agora wciąż będzie kontynuowała dotychczasową system opłat realizowany w ramach Piano Media. Przygotowane obecnie pakiety to: "Wyborcza”, "Wyborcza Plus" i "Wyborcza Premium". Ceny prenumeraty cyfrowej "Gazety Wyborczej” w pakietach wynoszą miesięcznie: 17,90-39,90 zł, kwartalnie: 49,90-109,90 zł, a rocznie 179,90-399,90 zł, w zależności od pakietu. Nowi klienci w pierwszym miesiącu prenumeraty mogą skorzystać z preferencyjnej oferty i zapłacić za dowolny pakiet 0,99 zł.

Według przedstawicieli Agory firma jako pierwsza w Polsce wdraża system limitowanego darmowego dostępu do treści "Gazety Wyborczej”. Do tej pory takie rozwiązania zastosowały m.in. takie tytuły, jak: "The New York Times”, "Die Welt”, "The Financial Times” czy "The Daily Telegraph”.

Limitowany darmowy dostęp do treści został wdrożony przez Agorę na bazie systemu Piano Media. Doradztwem analitycznym zajęła się firma Conversion.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,