Kraj

W Polsce spada sprzedaż napojów

Na soki i napoje gazowane wydajemy mniej, za to coraz chętniej pijemy wodę.

Jak poinformował wczoraj dziennik “Rzeczpospolita”, powołując się na dane udostępnione przez Nielsena, Polacy wydali w ubiegłym roku 11,76 mld zł na napoje bezalkoholowe, czyli o 1,2 proc. mniej niż w roku poprzedzającym. W 2013 r. sprzedaż napojów z bąbelkami zmniejszyła się o 1,2 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (do ok. 3,8 mld zł). Na soki, nektary i napoje wydaliśmy w 2013 r. 3,5 mld zł, ale o 1,9 proc mniej niż w 2012 r.

Na nasyconym rynku napojów dobrze radzi sobie woda. Polacy w ubiegłym roku wypili jej za 3,1 mld zł – o 2,4 proc. więcej niż w 2012 r. Analitycy łączą ten fakt z rosnącym zainteresowaniem trendami prozdrowotnymi i alarmującymi danymi o rosnących wskaźnikach otyłości, również wśród dzieci. Według danych firmy Euromonitor International, na które również powołuje się dziennik, w ubiegłym roku Polacy wypili ok. 75,3 l wody na mieszkańca. To o 25 l więcej, niż wynosi średnia dla mieszkańca Europy Wschodniej. Dla porównania: średnia ilość spożywanej wody w Europie Zachodniej wynosi 116 l.