Kraj

Z cyklu "Zrób to sam": bank

Getin Bank uruchamia pierwsze w Polsce samoobsługowe placówki Getin Point.

Z cyklu "Zrób to sam": bank
Getin Noble Bank (Getin Bank) jako pierwszy na rynku postanowił uruchomić placówki bankowe, w których doradców obsługujących klientów zastąpią monitory, wideo-rozmowy i dotykowe ekrany. Pierwsza tego typu placówka powstała w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie. Następne mają powstać centrach handlowych w Łodzi, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Kolejne także poza centrami handlowymi.

W punktach Getin Point można m.in. założyć konto osobiste, wyrobić i od razu otrzymać kartę oraz wnioskować o nowy produkt bankowy. Klient, który będzie potrzebował konsultacji z pracownikiem banku, będzie mógł z nim porozmawiać dzięki połączeniu wideo. Dla banku, oprócz oszczędności, to dodatkowa zaleta – na bieżąco może monitorować i oceniać pracę konsultantów pod względem standardów obsługi.

Samoobsługowe oddziały bankowe powstają już m.in. w USA, Niemczech czy Azji. W Polsce Getin Bank jest pierwszy.


– Nie rezygnujemy z tradycyjnych placówek, ale oferujemy alternatywne rozwiązanie, które umożliwia klientom samodzielne wykorzystanie funkcjonalności stacjonarnego oddziału. Rozwój i popularyzacja technologii samoobsługowych to trend przyszłości – mówi Krzysztof Rosiński, prezes Getin Noble Bank.

Nie udało nam się wczoraj uzyskać informacji od Getin Noble Banku, ile kosztuje stworzenie takiego oddziału. Bank odpowiedział nam jedynie, że koszt utrzymania Getin Point jest 2-3 razy niższy niż porównywalnej tradycyjnej placówki. To dopiero pilotaż. Do końca marca bank zaplanował uruchomienie siedmiu takich oddziałów, o dalszych planach nie chce na razie mówić.