Zagranica

Grey Global Group nie zamierza sprzedawać poszczególnych sieci agencyjnych

Grey Global Group potwierdziła informacje o tym, że wynajęła spółki Goldman Sachs & Co. oraz JP Morgan Chase & Co....

Grey Global Group potwierdziła informacje o tym, że wynajęła spółki Goldman Sachs & Co. oraz JP Morgan Chase & Co. do przeprowadzenia analiz możliwości wzmocnienia wartości grupy. Jednocześnie jej przedstawiciele poinformowali, że nie zamierzają wystawiać na sprzedaż pojedynczych oddziałów i sieci agencyjnych. Nie jest pewne, czy przegląd stanu grupy zaowocuje transakcjami, a jeżeli tak, kiedy miałyby one dojść do skutku oraz na jakich warunkach. Oświadczenie Greya ma uspokoić inwestorów, ale przyjęcie założenia o niesprzedawaniu pojedynczych oddziałów grupy znacząco zawęża grupę ewentualnych kupców. Publicis Groupe, czwarta co do wielkości grupa reklamowa na świecie, która była uważana za faworyta w staraniach o zakup całej grupy Grey, zrezygnowała z takich planów w ubiegłym tygodniu. Podtrzymuje jednak zainteresowanie zakupem poszczególnych oddziałów. Wśród nich znajdują się m.in. domy mediowe MediaCom czy wyspecjalizowana sieć Grey Healthcare Group. Możliwość ich sprzedaży nie jest jednak tak całkowicie wykluczona – koncern, ktory kupi grupę Grey, może wyodrębnić spółki, które nie pasują do ram jego planów strategicznych, i starać się ich pozbyć. Druga pod względem wielkości grupa reklamowa na świecie WPP pozostaje najbardziej prawdopodobnym inwestorem zainteresowanym kupnem Greya. Ponadto zainteresowanie jego kupnem wyraził fundusz inwestycyjny Hellman & Friedman. Niewykluczone, że zainteresowanie wyrazi także grupa reklamowa Havas (szósta na świecie pod względem wielkości), która namawia niektóre fundusze (m.in. Hellman & Friedman) do wspólnego zainwestowania w zakup Greya. (AdAge.com)