Kraj

Celebryta trzykrotnie podnosi efektywność kampanii

Z analiz domu mediowego OMD wynika, że pomysł na wykorzystanie celebryty jest ważniejszy niż sama gwiazda.

Celebryta trzykrotnie podnosi efektywność kampanii
Udział celebryty jest elementem kreacji reklamowej, który bardzo wyraźnie poprawia jej działanie, np. użycie wizerunku znanej osoby w spocie działa aż trzy razy lepiej niż wykorzystanie motywu znanej muzyki, wynika z analiz AdEffect OMD. Dom mediowy określił matematyczną zależność pomiędzy wygenerowanym wzrostem świadomości marki, a takimi czynnikami, jak intensywność reklamy w poszczególnych mediach, udział prime time i premium pozycji, aktywność konkurentów, a także wybrane cechy kreacji reklamowej.
Wśród kilkunastu testowanych wymiarów opisujących spoty telewizyjne zidentyfikowano osiem, które znacząco wpływały na efekt kampanii. Na podstawie wyników badania Brand Tracking analitycy agencji twierdzą, że na efektywne wykorzystanie celebryty w reklamie składa się cały szereg czynników, takich jak: dopasowanie gwiazdy do marki, pomysł na powiązanie osoby z reklamowanym produktem, wyróżniająca się kreacja reklamowa, wyraźna ekspozycja (a nie przyćmiewanie) marki przez celebrytę. Ich zdaniem to raczej pomysł kreatywny na przedstawienie znanej osoby w reklamie, a nie samo jej wykorzystanie decyduje o powodzeniu kampanii.

Tagi