Kraj

Polki kupują coraz więcej specjalistycznych kremów

Choć segment pielęgnacji twarzy w ub.r. nieco stracił, to produkty takie jak m.in. serum i koncentraty zanotowały ok. 30-proc. dynamikę wzrostu.

Najwięcej pieniędzy Polki wydają na kremy do twarzy, wynika z opracowań firmy Nielsen. Według danych tej firmy w ub.r. produktów typu serum, koncentrat, ampułka czy eliksir odnotowały wzrost sprzedaży o 30 proc. Dodatnią dynamikę miały także peelingi – 10,4 proc. oraz produkty do demakijażu oczu – 5,8 proc. (dane w ujęciu wartościowym). Cały segment pielęgnacji zanotował jednak słabszą sprzedaż niż w 2012 r. Dokładnej dynamiki tego rynku firma nie podaje.

Z opracowań firmy badawczej wynika także, że trudniejszy rok odnotowała kategoria kosmetyków przeciwtrądzikowych. W 2012 r. sprzedano tego typu produktów za 119,3 mln zł, a w roku 2013 było to tylko 108,5 mln zł. W ocenie firm kosmetycznych zjawisko to można tłumaczyć zmianami demograficznymi, rośnie grupa starszych konsumentów. Tym samym w perspektywie kolejnych lat jasne perspektywy malują się przed kategorią kosmetyków z grupy anty-aging.