Kraj

Większe budżety w programach lojalnościowych B2B

Wyniki badania ARC Rynek i Opinia oraz Sodexo Benefits and Rewards Services.

Programy lojalnościowe i motywacyjne skierowane do partnerów biznesowych w 2013 r.
prowadziła niemal połowa firm działających w Polsce, a kolejne 22 proc. ma w planach ich realizację
w przyszłości. Nieznaczny, 3-proc. spadek w odniesieniu do poprzedniego roku nie świadczy jednak
o zmianie podejścia przedsiębiorstw do kwestii budowania lojalności, ponieważ średnie budżety,
jakie organizacje przeznaczyły na realizację tego typu działań w 2013 r., wzrosły i wyniosły
480 tys. zł. Natomiast podobnie jak w poprzednim roku niemal 20 proc. podmiotów prowadzących akcje lojalnościowe i motywacyjne przeznaczało na ten cel więcej niż pół miliona złotych.

Badanie pokazuje również trendy związane z oferowanymi nagrodami, między innymi w postaci kuponów
premiowych, które cieszą się dużą popularnością, oraz kart przedpłaconych, których pozycja
zdecydowanie się ugruntowała

Pomiaru dokonano metodą CATI przez  ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadzono w styczniu 2014 r. na grupie 605 firm z największych aglomeracji, prowadzących działania marketingowe skierowane do segmentu B2B.