Kraj

Agencje liczą na weryfikację zestawienia Compitches RECMA

Domy mediowe wskazują błędy w międzynarodowym raporcie.

Domy mediowe, w odpowiedzi na publikację raportu Compitches organizacji RECMA, wysłały już prośby o weryfikację danych. Jak wynika z naszych informacji, błędy jakie RECMA popełniła, polegają m.in. na złym oszacowaniu wielkości budżetów reklamowych. Tak jest np. w przypadku Maspeksu, którego wydatki wyceniono na ok. 2,8 mln euro. Tymczasem, jak wynika z danych Kantar Media, w okresie I-X u.br. wyniosły one według cennika 217,4 mln zł. Kolejny problem to przypisanie ujemnych punktów za stratę klienta, który przez daną agencję nie był obsługiwany w Polsce oraz nieuwzględnienie wielu przetargów.

Błędy pojawiły się, mimo że RECMA wymaga od agencji sporej liczby danych, jak np. podania nazw innych domów mediowych biorących udział w przetargu. W tej sytuacji kilka domów mediowych wysłało do swoich central prośbę o interwencję i weryfikację danych. Jak przekazał Amine Benhmade, international researcher w RECMA, wszystkie raporty są aktualizowane w przypadku znalezienia niedokładności.

Przypomnijmy, że w czołówce zestawienia Compitches za ub.r. znalazły się ZenithOptimedia Group, MediaCom Warszawa i Universal McCann. Identyczną liczbę punktów jak Universal McCann zyskał także Starcom, jednak temu pierwszemu domowi mediowemu nie odjęto żadnych punktów za straty. W top 10 znalazły się także: Arena, Carat, Starlink, Initiative, Vizeum i Mindshare.