M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

M&C Saatchi pomaga ożywić markę Ballantine's

Pawel Wrabec | 1 kwietnia 2014, 06:00

Pernod Ricard Polska skierował do sklepów Ballantine’s Brasil. Ta nowa wersja popularnej whisky wzbogacona o smak limonki i aromat wanilii ma szansę przyczynić się do rozwoju marki i całej kategorii.

Nowy napój ma obniżoną zawartość alkoholu (do 35 proc.), po to by łagodniej się go piło, co jest wspólną cechą większości podobnych spirytualiów smakowych pomyślanych jako baza do drinków. Już teraz klasyczny Ballantine’s Finest ze względu na przystępną cenę oraz specyficzny smak używany jest na imprezach do sporządzania cuba libre – drinków na bazie whisky i coli. Do tego samego celu służy też "czerwony” Johny Walker (Diageo). Obydwa trunki należą do tego samego segmentu cenowego i zaciekle ze sobą rywalizują o rynek. W lipcu 2013 marka Ballantine's miała 17 proc. rynku w ujęciu wartościowym i od dwóch lat znajdowała się w trendzie spadkowym (Stock Polska za Nielsenem, MAT, czerwiec-lipiec 2013). Jednak we wrześniu 2013 r. Pernod Ricard odświeżył wygląd produktu, co pomogło złą passę odwrócić. Według Agaty Dębskiej, senior brand managera w Pernod Ricard, Ballantine’s Finest to obecnie pierwsza marka na rynku whisky pod względem wolumenu sprzedaży (bez uwzględniania dyskontów). – Aktualnie ma 24,3 proc polskiego rynku whisky w ujęciu ilościowym, co oznacza, że jej udział, porównując rok do roku, wzrósł o 1,7 pkt proc. – twierdzi Dębska.
Pernod Ricard Polska w ramach promocji Ballentine’s Brasil spopularyzuje łatwe do wykonania drinki na bazie innych składników niż cola, co może się przyczynić do zdynamizowania sprzedaży nie tylko samej marki, ale całej kategorii, która fazę dwucyfrowych wzrostów ma już w Polsce za sobą. Produkt wcześniej niż w Polsce zadebiutował we Francji i w Hiszpanii, niebawem pojawi się też w Niemczech. Za wprowadzeniem limonkowego Ballantine’s w Polsce i za granicą bez wątpienia mocno przemawiał rosnący popyt na whisky z domieszką miodu. Jest dowodem na to, że konsumenci są otwarci na podobne eksperymenty

Wprowadzeniu na rynek Ballantine’s Brasil towarzyszy aktywacja w punktach sprzedaży. W najbliższych miesiącach produkt będzie wspierany materiałami POSM. Dodatkowo konsumenci będą mogli go spróbować dzięki samplingom w wybranych halach handlu nowoczesnego oraz promocjom w kanale HoReCa. – Za koncepcję komunikacji Ballantine's Brasil oraz oprawę graficzną produktu odpowiada zespół międzynarodowy M&C Saatchi – informuje Dębska.
Ballantine’s Brasil jest dostępny w butelce 0,7 l. W sklepach jest dostępny w cenie sugerowanej 59,99 zł, tzn. jest o 3 zł droższy od Ballatine’s Finest.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,