Kraj

Jakubowska zapowiada większą "agresywność" Gazeta.pl

Benita Jakubowska, pełniąca od lipca funkcję dyrektora działu sprzedaży w pionie internetowym Agory, zapowiada zmiany w strukturach sprzedażowych portalu Gazeta.pl....

Benita Jakubowska, pełniąca od lipca funkcję dyrektora działu sprzedaży w pionie internetowym Agory, zapowiada zmiany w strukturach sprzedażowych portalu Gazeta.pl. “Nowy dział sprzedaży właśnie się kształtuje, efekty dla klientów będą widoczne we wrześniu – powiedziała Benita Jakubowska. – Będziemy bardziej aktywni, agresywni w polityce sprzedażowej, będziemy tworzyć dużo nowych projektów, poświęcając więcej uwagi sprzedaży “jakościowej”, contentowej, szytej pod konkretnego klienta”. Jej zdaniem do takiej strategii portal jest jak najbardziej predysponowany, przede wszystkim ze względu na olbrzymie zaplecze merytoryczne zapewniane przez “Gazetę Wyborczą” i jej elektroniczne archiwum. Celem przeprowadzanych obecnie zmian strukturalnych i strategicznych w dziale sprzedaży jest osiągnięcie w perspektywie średnioterminowej 15-proc. udziału w polskim rynku reklamy internetowej – dziś Gazeta.pl ma ok. 12-proc. udział w tym rynku (oszacowania własne portalu, zgodne z raportem IAB Polska podsumowującym rok 2003; według niego rozkład udziałów czołowych graczy kształtował się następująco: Onet – 38 proc., Wirtualna Polska – 16 proc., Ad.net – 14 proc., Gazeta.pl – 12 proc., i Interia – 10 proc.). Benita Jakubowska była wcześniej dyrektorem sprzedaży internetu w firmie CR Media. W Agorze na stanowisku dyrektora sprzedaży w pionie internetowym zastąpiła Agnieszkę Kukułę, która odeszła z wydawnictwa. (MG)