Kraj

Cydr Lubelski bohaterem kampanii telewizyjnej

W Wielki Piątek Ambra rusza z telewizyjną kampanią sponsoringową pod hasłem "Świeża dostawa". Marketer, który jest sponsorem Festiwalu Wschód Kultury w Lublinie, promuje w ten sposób Cydr Lubelski. Jest to pierwsza w Polsce telewizyjna reklama napoju alkoholowego tego typu.

Cydr Lubelski bohaterem kampanii telewizyjnej
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości reklamowania cydru w telewizji zabrania, dlatego wynajęta przez Ambrę agencja Grandes Kochonos zrobiła reklamowy spot sponsoringowy festiwalu, który odbędzie się w lipcu, gdzie logotyp Cydr Lubelski się pojawia. – Prawo na to pozwala, zaś prawnicy stacji telewizyjnych po przeanalizowaniu spotu nie mieli do niego żadnych zastrzeżeń – mówi  Michał Rozalicz, dyrektor marketingu w Ambrze.
Według niego Ambra ma 50 proc. rynku cydru w Polsce, który rozwija się w bardzo szybkim tempie. W ub.r. Polacy wypili wprawdzie tylko 2 mln l cydru, ale w tym roku zdaniem Rozalicza ta ilość się potroi.
– W znacznej mierze będzie to zasługą Ambry, gdyż w tym roku zamierzamy zwiększyć dystrybucję Cydru Lubelskiego z 15 tys. do 25 tys. placówek – mówi Rozalicz. Jak twierdzi, trunek ten dostępny jest już w większości placówek kanału nowoczesnego, teraz Ambra chce rozwijać sprzedaż swojego cydru również w kanale tradycyjnym. Według szacunków Ambry w ciągu 3-5 lat lat rynek cydru w Polsce osiągnie poziom 70 mln l, co odpowiada 2 proc. rynku piwa.