M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

FoodCare: gwałtowny spadek sprzedaży napojów w szklanych butelkach

Pawel Wrabec | 22 kwietnia 2014, 06:00

Rynek napojów w szklanych butelkach w ubiegłym roku zmalał aż o 25 proc., i to zarówno w ujęciu wartościowym, jak i wolumenowym - poinformowała Paulina Włodarska, dyrektor marketingu FoodCare.

Z danych FoodCare wynika, że w  2013 r. wielkość tej kategorii w Polsce pod względem wartościowym kształtowała się na poziomie blisko 290 mln zł. W ujęciu wolumenowym było to ponad 50 mln l, czyli o jedną czwartą mniej niż przed rokiem. Według Pauliny Włodarskiej sprzedaż Frugo zmalała w tym czasie o 13 proc., ale utrzymała pozycję lidera w tym segmencie napojowego rynku z udziałami wartościowymi na poziomie 43 proc. - Jeśli spojrzymy na segment pod kątem sprzedaży ilościowej, nasz brand ma 38 proc. rynku i plasuje się na drugiej pozycji, ustępując konkurentowi zaledwie o 0.5 pkt proc. - mówi Włodarska, która zapewnia, że obecnie sprzedaż  napoju jest stabilna. Zapowiada, iż w 2014 r. firma planuje kolejny etap działań wspierających markę. - Aktualnie pracujemy nad nowym pozycjonowaniem marki. O planowanych działaniach marketingowych i sprzedażowych będziemy informować wkrótce. Nie wykluczamy także pojawienie się Frugo w nowych opakowaniach i wariantach kolorów - dodaje dyrektor. Niewykluczone więc, że i Frugo pojawi się w nowej aseptycznej butelce PET.

W podobnym tonie o rynku napojów w szkle wypowiadają się przedstawiciele firmy Hortex. - Butelki szklane coraz gorzej się sprzedają, bo konsumenci sięgają po wygodniejsze lżejsze napoje w nowoczesnych opakowaniach w postaci saszetek i butelek plastikowych typu PET - tłumaczy Beata Łosiak, rzecznik konkurencyjnej firmy Hortex.

Czytaj więcej na temat: , , , ,