M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Fokus TV chce uzyskać 2 proc. udziałów w grupie 16-59

Joanna Dziwisińska | 25 kwietnia 2014, 06:00

Choć wewnętrznie stacja będzie się rozliczać na szerszej grupie, to polityka handlowa zostanie oparta na grupie komercyjnej.

Debiutujący w następny poniedziałek Fokus TV zamierza w ciągu trzech lat wypracować 2 proc. udziałów w grupie 16-59. Jednakże sama sprzedaż reklam będzie prowadzona na grupie komercyjnej, przynajmniej dopóki jest to standard rynkowy. W ocenie przedstawicieli stacji odchylenia w udziałach nie powinny być znaczące, a szersza grupa dopasowywana jest do siły produktu. Główną grupą docelową stacji mają być kobiety w wieku 25-54 lat, w tym matki dzieci. Dlatego też stacja przygotowała ofertę programową dla najmłodszych. W zawartość programową na rok działania stacji nadawca zainwestował ok. 10 mln zł, a w sam debiut ok. 20 mln zł.

Nowa stacja liczy, że część widowni zbuduje dzięki odebraniu widzów stacjom z wielkiej czwórki oraz tzw. średnim kanałom (m.in. TV Puls, TV4). W mniejszym stopniu wierzy w przejście odbiorców z kanałów tematycznych. Obecnie prowadzi kampanię promocyjną, głównie w mediach własnych grupy ZPR.

Oferta Fokus TV składa się z programów o charakterze edukacyjnym, a także z filmów dokumentalnych i paradokumentalnych o różnorodnej tematyce (historycznej, przyrodniczej, społecznej). Produkcje własne przygotowane na zlecenie nowej stacji to m.in. "Tajemnice historii”, "Para daje radę”, "Lista Fokusa”, "Wehikuł czasu”, "Horoskop”, "A to ciekawe!”. Dostępny będzie na MUX1. Pojawi się także w większości sieci kablowych, m.in. UPC, Vectra, Multimedia Polska, Inea, Toya, Netia oraz na platformach satelitarnych NC+ i Cyfrowy Polsat.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,