Marka Żubr zmienia swoją identyfikację wizualną. Jak twierdzi marketer, szata kolorystyczna została uproszczona, by wyostrzyć “naturalność” marki oraz wyeksponować ikonę Żubra, która teraz zajmuje więcej miejsca. Zrezygnowano też z dodatkowych elementów na opakowaniu, tło dla Żubra stanowi jedynie puszcza.
– Żubr jest ikoną, w której zawiera się esencja marki. Dlatego też tak ważne jest nadanie mu odpowiedniej rangi i charakteru na nowych opakowaniach. Oddając więcej pola sylwetce żubra, a jednocześnie nadając mu bardziej zdecydowany i bezpośredni wyraz, chcemy pokazać, że marka jest skierowana do prawdziwych mężczyzn – aktywnych, zdeterminowanych, którzy troszczą się o swoją rodzinę, a przy tym twardo stąpają po ziemi – mówi Kamil Trąbiński, młodszy menedżer marki Żubr w Kompanii Piwowarskiej.
Nowa komunikacja wizualna obejmuje wszystkie SKU marki – butelki 0,5 l i puszki 0,5 l, a także opakowania zbiorcze. Projekty przygotowało Studio Projektowe “Ikar”, materiały POS wspierające nową identyfikację marki opracowała agencja IQ Marketing.
Żubr jest drugą pod względem wielkości marką piwa w Polsce i największym brandem w handlu tradycyjnym.