Zagranica

Ogilvy ostrzega przed przemocą werbalną

Działanie realizowane jest we współpracy z Centrum Badań Psychologicznych w Shenyang i artystą Yong Xie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F43whWBK1gc4%22%7D
Agencja Ogilvy realizuje projekt pro bono, w ramach którego ostrzega przed przemocą werbalną i ukazuje jej siłę oddziaływania na przestrzeni wieków.

W ramach projektu Ogilvy ukazuje m.in. zależność pomiędzy przemocą werbalną stosowaną wobec dzieci a jej wpływem na działania w dorosłym życiu – na przykładzie młodych przestępców. Ogilvy prezentuje mechanizm oddziaływania słownej agresji na młody umysł i przestrzega przed konsekwencjami: rosnącą nienawiścią do otoczenia i narastającą agresją, która w okresie dojrzewania znajduje ujście w zbrodniach i rozbojach. Projekt jest adresowany głównie do rodziców i nauczycieli i ma im uświadomić ryzyko, jakie wiąże się z użyciem słownej przemocy wobec młodych ludzi.

Zespół kreatywny agencji w wydzielonej przestrzeni zaprezentował napisy ułożone z metalowych części, obrazujące np. wyzwiska rodziców. Z metalowych elementów, które składają się na litery i słowa, można złożyć narzędzia zbrodni, np. tasak, topór, nóż czy karabin. Działanie jest realizowane w związku z alarmującymi danymi na temat rosnącego wskaźnika przemocy wśród młodzieży w Chinach.

(Popsop)