Agencja Ogilvy realizuje projekt pro bono, w ramach którego ostrzega przed przemocą werbalną i ukazuje jej siłę oddziaływania na przestrzeni wieków.
W ramach projektu Ogilvy ukazuje m.in. zależność pomiędzy przemocą werbalną stosowaną wobec dzieci a jej wpływem na działania w dorosłym życiu – na przykładzie młodych przestępców. Ogilvy prezentuje mechanizm oddziaływania słownej agresji na młody umysł i przestrzega przed konsekwencjami: rosnącą nienawiścią do otoczenia i narastającą agresją, która w okresie dojrzewania znajduje ujście w zbrodniach i rozbojach. Projekt jest adresowany głównie do rodziców i nauczycieli i ma im uświadomić ryzyko, jakie wiąże się z użyciem słownej przemocy wobec młodych ludzi.
Zespół kreatywny agencji w wydzielonej przestrzeni zaprezentował napisy ułożone z metalowych części, obrazujące np. wyzwiska rodziców. Z metalowych elementów, które składają się na litery i słowa, można złożyć narzędzia zbrodni, np. tasak, topór, nóż czy karabin. Działanie jest realizowane w związku z alarmującymi danymi na temat rosnącego wskaźnika przemocy wśród młodzieży w Chinach.
(Popsop)