Zagranica

Wydatki reklamowe w USA wyniosły 176 mld dol., ale coraz trudniej trafić do konsumentów

Według raportu nowojorskiego banku inwestycyjnego Veronis Suhler Stevenson wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych nadal rosną, w 2003 r. osiągnęły sumę...

Według raportu nowojorskiego banku inwestycyjnego Veronis Suhler Stevenson wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych nadal rosną, w 2003 r. osiągnęły sumę 176 mld dol. (wzrost o 3,2 proc.). Wzrost wydatków generował przede wszystkim rozwój reklamy w kanałach telewizji kablowej i satelitarnej, w internecie oraz w reklamie zewnętrznej (billboardy). Raport podaje również, że w ub.r. Amerykanie wydali na produkty konsumenckie związane z mediami – takie jak zestawy telewizji satelitarnych czy odtwarzacze DVD – łącznie 178 mld dol. (o 6,5 proc. więcej niż w 2002 r.). Podczas gdy wiodące media zyskiwały, udział gazet i magazynów w wydatkach reklamowych malał – głównym powodem było to, że amerykańscy konsumenci coraz więcej spędzają na oglądaniu telewizji, filmów na DVD czy graniu w gry wideo. Kłopoty reklamodawców powiększa jeszcze rosnąca wśród odbiorców popularność rozwiązań pozwalających unikać reklam – programów blokujących reklamy pop-up w internecie czy magnetowidy, które nie nagrywają reklam. Analitycy Veronis Suhler Stevenson radzą reklamodawcom, aby ci starali się znaleźć nowe sposoby dotarcia do konsumentów, takie jak np.: kupowanie linków sponsorowanych w internetowych wyszukiwarkach, aktywność PR-owa, promocje w sklepach oraz direct mail, ponieważ ich zdaniem konsumenci coraz liczniej będą unikali klasycznych reklam. (“BrandRepublic”)