Zagranica

Ofcom wycofuje spot Renault Megane

Brytyjska organizacja Ofcom zakazała emisji przygotowanego przez agencję Publicis spotu Renault Megane. Stało się tak po protestach ze strony widzów,...

Brytyjska organizacja Ofcom zakazała emisji przygotowanego przez agencję Publicis spotu Renault Megane. Stało się tak po protestach ze strony widzów, którym nie spodobało się, że w reklamówce kpi się z ludzi z chorobami takimi jak np. choroba Parkinsona, które to dolegliwości powodują drżenie ciała. W spocie ukazanych jest kilka osób w codziennych sytuacjach, które drżą w niekontrolowany sposób, kiedy przejeżdża obok nich samochód. Reklamówka jest kolejnym etapem ubiegłorocznej kampanii “shake it”, w której pokazani zostali ludzie podrygujący do melodii z utworu zespołu Groove Armada. Organizacja Ofcom ocenzurowała także spot modelu Volkswagen Touran autorstwa agencji DDB London. Pokazano w nim kilkoro źle zachowujących się dzieci, które w rytm piosenki “Let’s Misbehave” tłuką szybę, rysują po ścianie i wrzucają telefon komórkowy do akwarium. Trzydziestu widzów poskarżyło się na to, że reklama może skutkować naśladowaniem takiego zachowania przez inne dzieci. Ofcom uznał, że zachowanie dzieci nie było definitywnie złe, ale reklama jest nieodpowiednia dla dzieci w wieku poniżej 8 lat. Emisja spotu została zakazana w blokach reklamowych wokół programów dziecięcych. Po dochodzeniu Ofcomu Heineken został zmuszony do zmiany swojej reklamówki, w której występuje Ray Liotta. Spot opracowany przez Clemmow Hornby Inge pokazuje nieznajomego, który pojawia się przed drzwiami mężczyzny, który poprzedniego wieczoru zostawił w pubie trochę piwa w szklance. Nieznajomy wyjaśnia, że domownik poniósł stratę, gdyż alkohol ma 5 proc. zawartości alkoholu, a nie 3,4 proc. Ofcom zgodził się, że główny przekaz kampanii dotyczący tego, że większa zawartość alkoholu oznacza lepsze piwo, narusza prawo, i zakazał emisji reklamy. (“BrandRepublic”)