Zagranica

Holding Emap Communications przejął festiwal reklamowy Cannes Lions

Międzynarodowy Festiwal Reklamowy "Cannes Lions" został przejęty przez holding medialny Emap Communications. Szacunkowa wartość umowy wynosi 52 miliony funtów. Dotychczasowym...

Międzynarodowy Festiwal Reklamowy “Cannes Lions” został przejęty przez holding medialny Emap Communications. Szacunkowa wartość umowy wynosi 52 miliony funtów. Dotychczasowym właścicielem Cannes Lions była firma WJB Chiltern Trust Company. Jak powiedział Derek Carter, chief executive w Emap Communications, Festiwal Cannes Lions ma przynosić rocznie 7 milionów funtów zysku przy przychodach na poziomie 12 milionów funtów, dzięki czemu przychody Emap Communications wzrosną do ponad 30 milionów funtów. Cannes Lions jest największym europejskim spotkaniem branży marketingowej i reklamowej. Co roku odwiedza go 8 tys. osób. Festiwal trwa tydzień i są na nim nagradzane najlepsze kampanie reklamowe, najlepsze rozwiązania komunikacyjne i direct-marketingowe. Tegoroczna edycja festiwalu w Cannes przyniosła 18 milionów euro, a według Emap na tak dobry wynik ma wpływ odbijanie się rynku reklamowego ze stagnacji. Cannes Lions będzie częścią dywizji Emap Media. W portfolio Emap Media znajdują się magazyny, takie jak: “Media & Marketing Europe”, “Shots” oraz “Broadcast”. (“Media & Marketing Europe”)