Kraj

W ciągu roku T-Mobile ubyło 171 tys. klientów

Spadły też przychody i zysk.

Na koniec marca br. operator komórkowy T-Mobile Polska obsługiwał 15,75 mln klientów. W ciągu roku ubyło mu ich 171 tys. Abonentów (klientów kontraktowych) operator ma 6,99 mln. W ciągu roku ubyło ich 25 tys. Użytkowników ofert na kartę (prepaid) jest zaś w T-Mobile 8,76 mln. W ciągu roku ubyło ich 146 tys. To rezultat zakończenia promocji ”Rok ważności konta” w prepaidzie, która w swoim czasie ”napompowała” bazę operatora.

Przychody T-Mobile Polska spadły w I kw. br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 8,5 proc. – do 1,46 mld zł., EBIDTA zaś o 4,5 proc. – do 557 mln zł. Tak jak pozostali krajowi operatorzy komórkowi T-Mobile odczuwa skutki obniżenia stawek rozliczeń międzyoperatorskich (MTR) oraz roamingowych.

Wzrost zanotował natomiast T-Mobile, jeśli chodzi o użytkowników mobilnego internetu. Na koniec marca br.  obsługiwał ich ponad 1,18 mln, o 15,9 proc. więcej niż rok wcześniej.