M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

SodaStream wchodzi do Polski

Katarzyna Woźniak | 12 maja 2014, 06:00

Firma zapowiada, że zrobi rewolucję na rynku napojów gazowanych wartym 4,5 mld zł.

Do Polski oficjalnie weszła marka SodaStream, której dystrybutorem została firma Navo Polska Grupa Dystrybucyjna. 
Flagowym produktem firmy jest urządzenie do samodzielnego nasycania wody dwutlenkiem węgla (ekspres do napojów), który ma pozwalać w krótkim czasie przygotować świeżo gazowaną wodę lub w kolejnym kroku napój smakowy (po dodaniu syropu). Użytkownik dopasowuje samodzielnie poziom nasycenia CO oraz intensywność nuty smakowej. Do wyboru ma obecnie 10 syropów o smakach (m.in. coli). Urządzenie ma kosztować ok. 200 zł za najprostszy model, a nabój - ok. 40 zł.

Filozofia marki opiera się na kilku filarach, m.in.: ekologii (ma pomóc ograniczyć liczbę wyrzucanych plastikowych butelek PET, bo do przyrządzenia napoju można wykorzystać wodę z kranu), zdrowiu (napoje przyrządzane samodzielnie w domu z dodatkiem smakowego syropu mają być mniej kaloryczne i zawierać mniej cukru) i wygodzie (ma oszczędzać czas związany z zakupem napojów i energię konsumenta).
Producent przekonuje, że jeden nabój ekspresu SodaStream wystarcza na przygotowanie 60 l gazowanego napoju, co stanowi równowartość 60-l butelek lub 170 puszek. Jedna butelka karbonizująca SodaStream może być używana przez 3 lata, a po tym czasie można ją poddać recyklingowi. W tym samym czasie przeciętna polska rodzina zużywa ponad 700 butelek PET lub jeszcze więcej puszek.


Według firmy badawczej Euromonitor wartość rynku napojów gazowanych w 2012 r. wyniosła ok. 4,5 mld zł. W 2013 r. Polacy wypili 1,88 mld l. Euromonitor przewiduje, że w tym roku nastąpi wzrost do 1,89 mld litrów.
Z danych firmy wynika, że w 2013 r. - dzięki użytkownikom urządzenia SodaStream - sprzedanych zostało o 4,6 mld puszek napojów gazowanych mniej niż w roku poprzednim.

SodaStream zapewnia, że obecnie jest liderem w produkcji i dystrybucji systemów samodzielnego uzyskiwania wody nasyconej CO2. Firma działa w 45 krajach. Sprzedała już ponad 10 mln urządzeń. Od lutego 2014 ambasadorką marki SodaStream jest jedna z najpopularniejszych aktorek Hollywood - Scarlett Johansson. Na początku ruszyła kampania produktu, o której informowaliśmy w naszym serwisie (MMP24 z 16 stycznia 2014).

Na innych rynkach pojawienie się SodaStream wywoływało spore zamieszanie w segmencie napojów. Sama Coca-Cola pośrednio przyznała, że uważa Soda Stream za poważnego konkurenta, kupując udziały w firnie o podobnym profilu  -  Green Mountain. Już teraz gigant z Atlanty zapowiada, że jego napoje jak Coca-Cola czy Sprite będzie można zrobić w domu,

Wyłącznym dystrybutorem ekspresów SodaStream w Polsce jest firma Navo PGD, specjalizująca się w usługach dystrybucyjnych i logistycznych (w segmentach FMCG, farmaceutycznym oraz AGD). Spółka działa na rynku od 25 lat i współpracuje z ponad 17 tys. sklepów. Firma Navo jest partnerem SodaStream w Polsce od 2014 r. Dystrybucja ogólnopolska rusza 20 maja.

Firma na razie planuje rozległe akcje edukacyjne przy udziale hostess w sieciach AGD na terenie całego kraju. Sukcesywnie chce wprowadzać swoje produkty do sieci, ale swoich partnerów nie ujawnia. Planowane są również artykuły sponsorowane w prasie kobiecej i lifestyle'owej. Na razie firma nie ujawnia planu marketingowego. Obsługą komunikacyjną zajmuje się agencja Walk.