Kraj

Kubik na Dworcu Centralnym

W przestrzeni specjalnej instalacji będzie można sprawdzić, który kolor działa na nas najlepiej.

Kubik na Dworcu Centralnym
Biuro Podróży Reklamy zainstalowało kubik na Dworcu Centralnym. Projekt w przestrzeni pojawił się 8 maja. Jest częścią kampanii promocyjnej “Kolorowa Polska” realizowanej przez Biuro Podróży Reklamy dla marki Dekoral Fashion.

“Kolorowa Polska” to ogólnopolska akcja badawcza, która ma pomóc poznać preferencje kolorystyczne Polaków. Agencja bada preferencje kolorystyczne w kontekście ich miejsca zamieszkania, płci, wieku oraz skojarzeń. Z początkiem maja rozpoczął się drugi etap akcji, który obejmuje działania ambientowe. Odbywa się on na początku w Warszawie (Dworzec Warszawa Centralna, 8-14 maja), a następnie we Wrocławiu (Magnolia Park, 3-9 czerwca).

Agencja przygotowała instalację ambientową obejmującą kubik świetlny, który stanowi sześcian 3 x 3 x 3 m (45 mkw. powierzchni świecenia), wykonany z pleksi, podświetlany od środka, świecący w różnych kolorach. Kubik reaguje na myśli osób, które będą podłączone pod encefalograf odczytujący myśli i uczucia badanych osób na podstawie fal EEG mózgu. Kluczowym elementem ambientu jest wspomniane badanie. Osoby zainteresowane mogą usiąść na fotelu, na którym zostaną podłączone pod encefalograf, który rozpoznaje emocje na podstawie pomiaru aktywności mózgu. W badaniu można wyróżnić dwa skrajne stany: medytacji oraz ekscytacji. Pomiędzy nimi wyszczególniono 11 stanów pośrednich. Do każdego z nich przypisany jest kolor z palety fashion collection marki Dekoral Fashion, który wyświetla się na ekranie telewizora lub tabletu. Pomiar trwa 30 sekund i liczy wynik według opracowanego przez agencję algorytmu, który po badaniu określa uśredniony wynik, najlepiej oddający stan badanej osoby. W trakcie kubik świeci różnymi kolorami odpowiadającymi różnym stanom osób badanych. Jednocześnie podczas badania aktualizowana jest infografika, która przedstawia portret emocjonalny badanych. Uzyskane dane zostaną włączone do wszystkich wyników zbieranych w akcji badawczej “Kolorowa Polska”

Biuro Podróży Reklamy przygotowało również grę na urządzenia mobilne, z której będzie można skorzystać na stanowisku ambientowym. Polega ona na zapamiętaniu w ciągu 20 sekund kolorów z palety fashion collection Dekoral Fashion, które wyświetlane są na ekranie telewizora lub tabletu. Następnie w ciągu kolejnych 60 sekund użytkownik stara się uzyskać jak największą liczbę poprawnych połączeń kolorów i ich nazw. Najlepsi zawodnicy wygrają po jednym iPhone 5C – jeden będzie do zdobycia w Warszawie i jeden we Wrocławiu.

Drugi etap kampanii “Kolorowa Polska” potrwa do 9 czerwca.

Kampania “Kolorowa Polska” jest autorskim pomysłem agencji Biuro Podróży Reklamy, która odpowiada za: koncepcję, strategię, kreację, zakup mediów w obszarach online i offline.