Kraj

Ad.point chce w drugim półroczu wypracować dodatni wynik finansowy

Grupa radiowa Ad.point, należąca do spółki CR Media SA, przewiduje, że drugie półrocze 2004 r. uda jej się zakończyć dodatnim...

Grupa radiowa Ad.point, należąca do spółki CR Media SA, przewiduje, że drugie półrocze 2004 r. uda jej się zakończyć dodatnim wynikiem operacyjnym. Tym samym będzie to pierwszy dodatni wynik w historii tej grupy, która powstała we wrześniu 2001 r. Ponieważ jednak pierwsze półrocze Ad.point zamknął na minusie, wynik roczny ma być zbliżony do zera. Jak powiedział Jan Ryszard Wojciechowski, prezes zarządu CR Media SA, na poprawę wyników finansowych Ad.point ma wpływ znaczna poprawa sytuacji na rynku reklamy radiowej, która przełożyła się na większą dynamikę wpływów reklamowych na kluczowych rynkach, jak Warszawa, gdzie funkcjonuje Radio 94. Od początku istnienia Ad.point właściciele zainwestowali w nią 14 milionów euro. Obecnie grupa licząca 12 rozgłośni (dwie zostaną wkrótce uruchomione, w tym jazzowe radio w Katowicach) posiada około 2,5 proc. rynku radiowego. Na koniec br. udział ten ma wzrosnąć do 2,6 proc. Przychody Ad.point w 2003 r. przekroczyły 10 mln zł. Mniejszościowy pakiet akcji CR Media SA posiada fundusz inwestycyjny Barings Private Equity Partners, należący do Grupy ING. (PR)