Zagranica

Marks & Spencer redukuje budżet marketingowy

Wydatki na marketing spadną o 5 proc., a uwaga marketera ma skupić się na mediach cyfrowych.

Marks & Spencer, brytyjska sieć odzieżowa, zdecydowała o ścięciu budżetu reklamowego o 5 proc. i przesunięciu ciężaru znaczeniowego marketingu na media cyfrowe. Marketer już trzeci rok z rzędu notuje spadek zysków.
Wydatki na marketing w ciągu ostatniego roku budżetowego wyniosły 147,7 mln funtów, w porównaniu z 155,3 mln funtów w roku poprzedzającym. Sieć informowała jeszcze rok temu, że w centrum swoich działań chce umiejscowić media cyfrowe – potwierdziła to bożonarodzeniową kampanią realizowaną głównie w telewizji i social mediach.

Sprzedaż wzrosła o 0,2 proc. w sklepach, sprzedaż żywności o 1,7 proc., sprzedaż ubrań spadła o 1,7 proc. Łącznie sprzedaż wzrosła o 2,7 proc., do 10,3 mld funtów, ale zyski bazowe spadły o 3,9 proc., do 623 mln funtów.
W najbliższym czasie marketer ma w planach przeznaczenie znacznego budżetu na kreację nowej strony internetowej oraz inwestycję w zaplanowanie nowej kolekcji dla kobiet.

(Marketing Week)