M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Europejski rynek reklamy online wart już 27 mld euro

Maciej Florek | 21 maja 2014, 06:00

Reklama internetowa na Starym Kontynencie miała prawie 12-proc. dynamikę wzrostu.

W Paryżu podczas tegorocznego Interact Congress zaprezentowano nowe wyniki badania AdEx Benchmark, z którego wynika, że europejski rynek reklamy internetowej w 2013 r. osiągnął rekordowy poziom 27,3 mld euro i zanotował dynamikę na poziomie 11,9 proc.

Udział reklamy mobilnej w segmencie display po raz pierwszy osiągnął dwucyfrową wartość – 11,5 proc. ze wzrostem na poziomie 128 proc. w porównaniu z rokiem 2012.

Rósł również udział reklamy wideo w internecie, aż o 45,4 proc., do poziomu 1,19 mld euro. Tym samym reklama wideo po raz pierwszy przekroczyła wartość 1 mld euro.

Badanie AdEx Benchmark podzielone jest na trzy główne segmenty: display, search oraz ogłoszenia drobne i katalogi.

W 2013 r. wartość displayu osiągnęła największy wzrost wśród pozostałych kategorii – na poziomie 14,9 proc., do wartości 9,2 mld euro. Search urósł o 13 proc., do 13,4 mld euro, natomiast ogłoszenia drobne i katalogi utrzymały stabilny poziom wzrostu – 3,6 proc., do wartości 4,6 mld euro.

Biorąc pod uwagę 10 czołowych rynków europejskich, największy wzrost wartości rynku reklamy online odnotowała Rosja (26,8 proc) oraz Turcja (14,3 proc.). Największymi rynkami pozostają: Wielka Brytania (7,4 mld euro), Niemcy (4,7 mld euro) i Francja (3,5 mld euro).