M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pernod Ricard inwestuje w Muzeum Polskiej Wódki

Katarzyna Woźniak | 22 maja 2014, 06:00

Firma zainwestuje w rewitalizację obiektu w warszawskim kompleksie Koneser.

W 2017 roku warszawska dzielnica Praga ma zyskać nową inicjatywę ożywiającą zabytkową dzielnicę. Na mapie
Warszawy pojawi się kolejny punkt orientacyjny - Muzeum Polskiej Wódki. Jak zapewniają inwestorzy i pomysłodawcy projektu, polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich marek, a także jeden z flagowych produktów eksportowych oraz nieodłączny element dziedzictwa narodowego. - Stąd inicjatywa Pernod Ricard pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka, by stworzyć w Koneserze Muzeum Polskiej Wódki - tłumaczył Andrzej Szumowski, prezes stowarzyszenia Polska Wódka.
16 maja została podpisana umowa najmu, na mocy której Muzeum Polskiej Wódki powstanie w zrewitalizowanym XIX-wiecznym budynku dawnej Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser. Wartość inwestycji oceniana jest na ok. 40 mln zł.

Najważniejsze marki Grupy Pernod Ricard mają już muzea im poświęcone: whiskey Jameson w Dublinie, Becherovka w Karlowych Varach, Beefeater w Londynie, rum Havana Club na Kubie, szampan Mumm w Reims, koniak Martell w Cognac i wiele innych.
Opracowanie stałej ekspozycji poddane jest otwartemu konkursowi organizowanemu we współpracy z SARP. W skład jury konkursu wejdą zarówno architekci, przedstawiciele Pernod Ricard Polska, Stowarzyszenia Polska Wódka, jak i reprezentanci świata kultury. Ekspozycja ma być nowatorska, interaktywna i angażująca odbiorców.

Muzeum ma wpisać się w inwestycję Centrum Praskie Koneser realizowaną przez BBI Development i Grupę Liebrecht & wooD.
Projekt kompleksu Konesera obejmuje adaptację zabytkowych postindustrialnych budynków fabrycznych dawnej wytwórni wódek i powstanie nowoczesnych obiektów, które mają wpisać się harmonijnie w zabytkową tkankę. Już powstaje tu część mieszkalna i niedługo zaczną powstawać przestrzenie handlowe, usługowe oraz biurowe: 342 mieszkania (lofty i soft lofty), ponad 28 tys. mkw. powierzchni handlowej, na których mają powstać butiki, restauracje, punkty usługowe oraz 22 tys. mkw. powierzchni biurowej.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,