Wczoraj ruszyła intensywna kampania marki Flora Gold – nowego wariantu margaryny z olejami roślinnymi. Głównym bohaterem spotu jest gotujący ojciec, który tanecznym krokiem rozpakowuje zakupy i przyrządza śniadanie. Ojca zatraconego w porannym tańcu filmuje smartfonami rodzina i siadają wspólnie do posiłku.
Kampania realizowana przez Unilever ma podnieść sprzedaż kategorii margaryn, która w ostatnim czasie na Wyspach notuje znaczne spadki. Firma poleca swój produkt nie tylko do smarowania pieczywa, ale również do gotowania i pieczenia: do ziemniaków czy kurczaka.
Spoty telewizyjne będą dodatkowo wspierane w mediach cyfrowych i działaniami o charakterze PR, a akcja samplingowa ma dotrzeć do 2 mln klientów.
Równolegle Unilever realizuje kampanie dla marki Bertolli – margaryny z dodatkiem oliwy z oliwek. Działania mają na celu przekonanie konsumentów, że produkt jest zdrowszy dzięki wykorzystaniu olejów roślinnych, bo dostarcza mniejszą ilość tłuszczów nasyconych. Unilever odnotował znaczne spadki sprzedaży w tej kategorii – wartość sprzedaży spadła o 13,3 proc., do 184,3 mln funtów w ciągu 52 tygodni, do lipca 2013 r. Wielkość sprzedaży w tym czasie spadła o 11,5 proc.
(Marketing Week)