Kraj

Play odświeża ofertę Mix

Nowa Formuła Mix Elastyczna to próba ominięcia ustawowego limitu 2-letnich umów telekomunikacyjnych, aby zaoferować lepsze telefony w przystępnych cenach.

Play odświeża ofertę Mix
P4, operator sieci komórkowej Play, odświeża swoją ofertę Mix. Wprowadza nową taryfę Formuła Mix Elastyczna. Ta ”elastyczność” polega na tym, że przez pierwsze 12 miesięcy konsument zobowiązuje się do 12 doładowań za co najmniej 30 zł. Po roku musi zdecydować albo wybierze kolejne 12 doładowań, ale już po 60 zł, albo podpisze z operatorem dodatkową umowę na kolejny rok (czyli w sumie trzy lata), ale w zamian kolejne 24 doładowania będzie miał wciąż po 30 zł. Niezależnie od wybranego wariantu łączna finalna suma się nie zmieni (klient zapłaci operatorowi 1080 zł).

Ostatnia nowelizacja ustawy Prawo Telekomunikacyjne wprowadziła zapis, że umowę z operatorem telekomunikacyjnym na świadczenie usług klient może zawrzeć maksymalnie na dwa lata. Operatorzy komórkowi utyskiwali, że zwłaszcza młodzi konsumenci, którzy stanowią większość korzystających z ofert typu mix i prepaid, a którzy chętnie wymieniają telefony na nowe, będą pozbawieni dostępu do lepszych (droższych) smartfonów, bo przy 24-miesięcznych umowach i stosunkowo niskich kwotach doładowań (np. właśnie 30 zł) operatorom nie opłacają się wyższe subsydia (telefonów “za 1 zł”).
Operatorzy zaczęli obchodzić to ograniczenie, podpisując z klientami dwuletnie umowy na usługi i jednocześnie np. trzyletnie umowy na sprzedaż ratalną urządzeń (dotyczy to nie tylko smartfonów, ale także np. notebooków w ofertach mobilnego internetu ”na kartę”).

Elastyczna Formuła Mix Playa to właśnie kolejny sposób obejścia tego problemu.

Operator obiecuje, że w nowej taryfie za 1 zł dostępne będą smartfony m.in.: Samsung Galaxy Core LTE, Galaxy Trend Plus, LG Swift L5 II, Sony Xperia M2, Nokia X czy Alcatel Idol 2 Mini S.

Nową ofertę Play będzie reklamował kampanią z udziałem Kamila Bednarka (na zdj.) – jednego ze swoich celebrytów. Kreację przygotowuje agencja Grandes Kochonos, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaCom.