M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Electronic Arts poszerzy kanały reklamy gier komputerowych

Serwis Dzienny | 13 sierpnia 2004, 00:00

Electronic Arts Polska, polski oddział światowego lidera rynku gier komputerowych, zapowiada, że zerwie z tradycyjnym w naszym kraju modelem reklamy...

Electronic Arts Polska, polski oddział światowego lidera rynku gier komputerowych, zapowiada, że zerwie z tradycyjnym w naszym kraju modelem reklamy gier opierającym się w zasadzie wyłącznie na obecności w pismach branżowych. "Oczywiście media branżowe - komputerowe, konsolowe - są dla nas bardzo istotne i reklamowo, i PR-owo, ale zdecydowanie chcemy wyjść poza branżę - do telewizji, kina, prasy lifestyle'owej i młodzieżowej, outdooru. Duży nacisk chcemy też kłaść na działania BTL-owe i internet" - mówi Tomasz Jarzębowski, marketing & PR coordinator Electronic Arts Polska. Firma współpracuje na stałe z agencją CB4 Promocja i domem mediowym MediaCom Warszawa, kreacja reklam i materiały POS przygotowywane są jednak na razie centralnie. Próbkę wspomnianego podejścia spółka zaprezentowała w czerwcowej kampanii gry "Harry Potter i więzień Azkabanu" dostępnej w polskiej wersji językowej na komputery PC i Playstation 2. Kampania obejmowała m.in. telewizję (Cartoon Network i Fox Kids) i prasę (m.in. "Fakt", "Click", "CD Action", "Komputer Świat - Gry"), powiązana też była z konkursem konsumenckim, w którym zadaniem uczestników było wymyślenie nowego zaklęcia dla Harry'ego Pottera. Najważniejszą tegoroczną premierą Electronic Arts Polska ma być jednak przygotowywany na drugą połowę września launch gry "The Sims II". Firma kończy obecnie przygotowania do kampanii, która wesprze ten debiut. Electronic Arts jest światowym liderem rynku gier. Ma w swoim portfolio największe hity sprzedażowe takie jak "FIFA", "Need for speed", "NBA", "Resident Evil", "Harry Potter" czy "The Sims", która jest najlepiej sprzedającą się grą w historii. W Polsce Electronic Arts jest obecna od jesieni ubiegłego roku, wcześniej jej gry dystrybuowane były w naszym kraju przez firmę Cenega Poland. Główne kanały sprzedaży Electronic Arts Polska to sieci: EMPiK, Media Markt i Tesco, spółka współpracuje również z firmą Lem, która zajmuje się dystrybucją jej gier w mniejszych kanałach sprzedaży (np. w sieci sklepów komputerowych Vobis). Głównym targetem są ludzie młodzi w wieku 13-21 lat. Koncern dzieli swoje portfolio produktów na cztery podmarki: Sports (gry sportowe, najsilniejsza podmarka), Games (gry "familijne", "dla każdego"), Big (gry tylko na konsole, dla odbiorców młodszych od średniej, zainteresowanych sportami ekstremalnymi, muzyką młodzieżową etc.) i Partners (pod tym logo oferowane są gry produkowane przez silnych partnerów, często brandowane również ich marką). Logo tych submarek pojawiają się w komunikacji marketingowej, jednak na pierwszym planie eksponowany jest zawsze produkt, czyli gra należąca do danej kategorii. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,