Zagranica

Unilever wprowadza dietetyczną linię Carb Options

Unilever Bestfoods wprowadza na brytyjski rynek nową linię produktów o niskiej zawartości węglowodanów pod nazwą Carb Options. W linii Carb...

Unilever Bestfoods wprowadza na brytyjski rynek nową linię produktów o niskiej zawartości węglowodanów pod nazwą Carb Options. W linii Carb Options znajdą się sosy, pasty i zupy o niskiej zawartości cukrów dedykowane konsumentom dbającym o wagę. Propozycja Unilevera jest odpowiedzią na rosnącą popularność diety prof. Atkinsa, która polega na ograniczeniu jedzenia węglowodanów. Decyzję o rozwijaniu marki Carb Options podjęto w styczniu br. Unilever na rynku USA odniósł z tym produktem ogromny sukces. W USA rynek produktów o niskiej zawartości cukrów wyniósł w ub.r. 1 mld dol. Reklamą Carb Options na rynku USA zajęła się agencja Ogilvy & Mather. Launch nowej kategorii w Wielkiej Brytanii jest najważniejszym wydarzeniem marketingowym dla koncernu w tym roku. Ma bowiem pomóc odbudować podupadający biznes żywieniowy Unilevera na tym rynku. Marka Slimfast należąca do Unilevera (kupił ją 3 lata temu za 1,4 mld dol.) i plasująca się w kategorii żywności zdrowej w ciągu ostatnich trzech lat zanotowała 30-proc. spadek sprzedaży. Ma to związek z rosnącą popularnością diety prof. Atkinsa. W związku ze słabszą sprzedażą Slimfastu wzrost obrotów firmy Unilever prognozowany na 5-6 proc. wyniosł w ub.r. 3 proc. Spopularyzowaniu diety Atkinsa pomogły aktorki Jennifer Aniston i Minnie Driver. Za ich przykładem poszło 17 proc. Amerykanek, które zdecydowały się stosować dietę profesora. Przyczyniło się to do dramatycznego spadku sprzedaży ziemniaków i pieczywa oraz rekordowej sprzedaży sałatek owocowych. (“BrandRepublic”)