– W 2013 r. sprzedaż produktów do pielęgnacji twarzy w Polsce wzrosła o 3,9 proc. – mówi Andrzej Kalita, prezes zarządu Miraculum. – Już dziś 17,5 proc. populacji naszego kraju stanowią osoby w wieku powyżej 60 lat. To ok. 6,5 mln osób, z których grubo ponad 60 proc. stanowią kobiety. Ich długość życia wynosi średnio 80 lat, panie te coraz więcej czasu i pieniędzy są w stanie zainwestować w atrakcyjny wygląd – uważa Kalita.
Odpowiedzią na te potrzeby ma być Pani Walewska – nr 1 w portfolio Miraculum. W maju 2014 r. do sklepów trafiła seria preparatów przeciwzmarszczkowych Pani Walewska przeznaczona do codziennej pielęgnacji skóry suchej, wrażliwej i skłonnej do alergii.. – W czerwcu będziemy wdrażać specjalistyczną linię kremów stanowiących alternatywę dla zabiegów z zakresu medycyny estetycznej Pani Walewska ActiVita C, Collage, Actiretinol. Dodatkowo w marce Pani Walewska będziemy rozwijać perfumerię, której sprzedaż w I kw. br. wzrosła o 33 proc. – zapowiada Kalita.
Obok Pani Walewskiej dwie kolejne najważniejsze marki w portfolio to Brutal i Wars. Ich dystrybucja jest najlepiej rozbudowana – obecne są w tradycyjnym kanale w sklepach niezależnych, jak również zrzeszonych i franczyzowych drogeriach (Jasmin, Sekret Urody, Dayli, Drogerie Natura, Koliber, Drogerie Polskie, Drogerie Blue).
W największej sieci drogerii w kraju – Rossmann – Miraculum jest natomiast obecna z Panią Walewską Classic, Warsem, Brutalem i Tanitą. Spółka pracuje nad dystrybucją nowej w portfolio marki Joko (kosmetyki kolorowe).
Miraculum to spółka, która od kilku lat na nowo próbuje zbudować swoją pozycję na rynku (kiedyś jej flagową marką była Kolastyna).
W I kw. 2014 r. przychody spółki wyniosły 8,8 mln zł wobec 8,2 mln zł wypracowanych w tym samym okresie rok wcześniej. Firma zanotowała też zysk netto w wysokości ok. 400 tys. zł.