W najbliższą sobotę, 14 czerwca, w 24 miejscowościach województwa śląskiego w 43 obiektach przemysłowych odbędzie się piąta edycja Industriady – Święta Szlaków Zabytków Techniki.
Celem corocznych działań jest promocja regionu śląskiego poprzez materialny dorobek kultury przemysłowej całego województwa i prezentację dziedzictwa niematerialnego. W ubiegłym roku ponad 640 tys. turystów odwiedziło obiekty należące do Szlaku.
W organizację tegorocznej Industriady zaangażowało się prawie 60 różnych podmiotów z całego województwa: samorządy lokalne, instytucje kultury, organizacje pozarządowe, firmy publiczne i prywatne, a także działające zakłady pracy.
Przedsięwzięciu towarzyszyła rozległa kampania reklamowa realizowana w wielu kanałach. Ogłoszenia o zbliżającym się wydarzeniu można było zobaczyć na nośnikach outdoorowych (billboardy i citylighty) na terenie woj. śląskiego, a także w radiu, telewizji i internecie. Za kreację i realizację kampanii odpowiadała agencja Business Consulting (wyłoniona w drodze przetargu w marcu), a media kupował Starcom. Budżet na działania agencji wynosił 850 tys. zł brutto, a budżet mediowy to 450 tys. zł brutto.