Zagranica

Mondelez International chce zwiększyć efektywność kampanii online

Korporacja chce dokładnie programować emisje swoich reklam i ponad połowę budżetu przenosi do sieci.

Mondelez International ogłosił, że zależy mu, aby czas wszystkich jego reklam emitowanych online był dokładnie, automatycznie programowany. Ma to na celu zwiększenie efektywności jego kampanii i lepsze dotarcie do odbiorców. Działanie ma również zmniejszyć koszty związane z zakupem mediów.

Firma podpisała międzynarodową umowę o współpracy z firmą technologiczną Tubemogul, która zajmuje się optymalizacją planowania mediów i zakupem w swoich kanałach internetowych. Dodatkowa platforma, którą uruchomiła firma technologiczna, ma badać reklamy i mierzyć ich odsłony poprzez stworzenie alternatywnych kanałów w witrynach wydawców i sieci reklamowych.

W planach jest emisja treści wideo dla takich marek jak Oreo przez systemową platformę Tubemogul, która umożliwia reklamodawcom zarządzanie wieloma różnymi reklamami marek i transmisją danych za pośrednictwem jednego internefejsu.

Mondelez International pracuje nad stworzeniem specjalnego teamu z MediaVest, który każdego dnia będzie dbał o zgodność emisji w mediach cyfrowych z emisją w mediach tradycyjnych.

Firma podkreśla przejrzystość emisji i transakcji dokonywanych za pomocą technologicznych udogodnień, a co za tym idzie – cennika wydatków mediowych. W 2016 r. Mondelez International ma w planach wydanie ponad połowy swojego budżetu o wartości 200 mln dol. na kampanie cyfrowe dla takich marek jak Creme Egg.

Platforma zostanie uruchomiona w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, planowana jest również ekspansja na inne kluczowe rynki, jak afrykański, europejski, azjatycki i rynek na Bliskim Wschodzie.

Informacja została podana przez biuro prasowe firmy po ogłoszeniu przez Procter & Gamble, że 70 proc. swojego budżetu ten marketer w 2014 r. przeznaczy na emisję reklam cyfrowych.

(Marketing Week)