Mondelez International ogłosił, że zależy mu, aby czas wszystkich jego reklam emitowanych online był dokładnie, automatycznie programowany. Ma to na celu zwiększenie efektywności jego kampanii i lepsze dotarcie do odbiorców. Działanie ma również zmniejszyć koszty związane z zakupem mediów.
Firma podpisała międzynarodową umowę o współpracy z firmą technologiczną Tubemogul, która zajmuje się optymalizacją planowania mediów i zakupem w swoich kanałach internetowych. Dodatkowa platforma, którą uruchomiła firma technologiczna, ma badać reklamy i mierzyć ich odsłony poprzez stworzenie alternatywnych kanałów w witrynach wydawców i sieci reklamowych.
W planach jest emisja treści wideo dla takich marek jak Oreo przez systemową platformę Tubemogul, która umożliwia reklamodawcom zarządzanie wieloma różnymi reklamami marek i transmisją danych za pośrednictwem jednego internefejsu.
Mondelez International pracuje nad stworzeniem specjalnego teamu z MediaVest, który każdego dnia będzie dbał o zgodność emisji w mediach cyfrowych z emisją w mediach tradycyjnych.
Firma podkreśla przejrzystość emisji i transakcji dokonywanych za pomocą technologicznych udogodnień, a co za tym idzie – cennika wydatków mediowych. W 2016 r. Mondelez International ma w planach wydanie ponad połowy swojego budżetu o wartości 200 mln dol. na kampanie cyfrowe dla takich marek jak Creme Egg.
Platforma zostanie uruchomiona w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, planowana jest również ekspansja na inne kluczowe rynki, jak afrykański, europejski, azjatycki i rynek na Bliskim Wschodzie.
Informacja została podana przez biuro prasowe firmy po ogłoszeniu przez Procter & Gamble, że 70 proc. swojego budżetu ten marketer w 2014 r. przeznaczy na emisję reklam cyfrowych.
(Marketing Week)