Zagranica

Nestle dokładnie przygląda się marce Nescafe

Szwajcarski koncern weryfikuje dotychczasowe działania, żeby poszerzyć i wzmocnić strategię parasolową dla rozwoju swoich marek.

Firma Nestle ogłosiła, że rozpocznie rozległe działania, aby na całym świecie ujednolicić komunikację marki Nescafe, jednej ze swoich flagowych marek z portfolio.

Nestle chce w ten sposób ochronić swoją pozycję lidera w kategorii kawy na świecie (udziały wartościowe wynoszą ok. 47,4 mld funtów).
Szwajcarska firma zdecydowała o ujednoliceniu komunikacji marki pod hasłem “REDvolution” – wszystko ma być podporządkowane czerwonej kolorystyce i hasłu “Wszystko zaczyna się od Nescafe”.

Po raz pierwszy od 75 lat w historii marki wszystkie jej produkty na świecie będą miały jednakową komunikację, branding i claim. Kawa jest sprzedawana w 180 krajach na całym świecie.
Strategia parasolowa została wdrożona, aby uelastycznić rynki lokalne – w obliczu nowych generacji pijących kawę, konsumentów zaznajomionych z możliwościami sieci Starbucks i Costa Coffee, Nescafe chce się unowocześnić i dostosować do współczesnych wymagań.

W ostatnim kwartale sprzedaż marki spadła o 4,2 proc. na świecie. Analitycy szacują, że Nescafé generuje 13,5 mld dol. lub 59 proc. przychodów kategorii, czyli około jednej piątej zysku operacyjnego Nestlé (14,05 mld franków szwajcarskich). Sprzedaż kawy jest dla Nestle na trzecim miejscu pod względem generowanych przychodów, ale spadki sprzedaży szczególnie na amerykańskim rynku podkreślają konieczność wprowadzenia zmian i odświeżenia wizerunku marki.

Kampania wystartuje w drugiej połowie roku i będzie adresowana głównie do ludzi młodych. Równolegle będzie promowany wariant Shakissmo z mlekiem, dostępny na siedmiu europejskich rynkach. Kampania będzie prowadzona głównie online i w mediach społecznościowych, gdzie będzie można zaprojektować personalizowany budzik dźwiękowy.

(Marketing Week)