Kraj

Promocja konsumencka herbaty Saga - "Weź misiaka do plecaka"

Unilever Polska rozpoczyna promocję konsumencką herbat Saga - "Weź misiaka do plecaka". Jej celem jest budowanie lojalności konsumenckiej, a także...

Unilever Polska rozpoczyna promocję konsumencką herbat Saga – “Weź misiaka do plecaka”. Jej celem jest budowanie lojalności konsumenckiej, a także wzmocnienie penetracji produktu w gospodarstwach domowych, która na koniec 2003 r. wyniosła 40 proc. (źródło: GfK Polonia), jak również podniesienie sprzedaży herbaty. Na konsumentów czeka w każdym promocyjnym 100-saszetkowym opakowaniu Sagi (cena ok. 5, 50 zł) kolekcja misiów (do wyboru: miś na klucze, miś portmonetka i misiaczkowa smycz). Promocji towarzyszy kampania reklamowa przygotowana przez agencję reklamową J. Walter Thompson/Parintex i dom mediowy Initiative Warszawa. Film reklamowy, którego reżyserem jest Łukasz Zadrzyński, będzie obecny na antenach TVP1, TVP2 i Polsatu przez cztery tygodnie, począwszy od końca sierpnia br. Nośnikiem informacji o promocji jest także zmienione na tę okazję opakowanie produktu. Saga jest liderem rynku herbaty, ma 18-proc. udział ilościowy i 16-proc. udział wartościowy w całym rynku herbaty (źródło: ACNielsen, dane za okres kwiecień-maj 2004 r.). Unilever spodziewa się, że sprzedaż produktu w okresie promocji zwiększy się o 150 proc. Saga jest marką rodzinną, kupowaną przez osoby mieszkające w mniejszych miejscowościach o przeciętnych dochodach. Największym jej konkurentem są w Polsce firmy Posti i Mokate z tanimi brandami herbacianymi. Nie ujawniono wysokości budżetu promocyjnego. Akcja potrwa przez sześć tygodni. (MKS)