Zagranica

Na Wyspach Lidl stawia na świeże pieczywo oraz owoce i warzywa

W ten sposób sieć dyskontów chce podnieść swoją konkurencyjność względem czterech dużych sieci supermarketów.

Lidl na Wyspach chce podnieść swoją konkurencyjność poprzez ekspozycję oferty świeżego pieczywa, a także owoców i warzyw. Chce w ten sposób zwiększyć swoją atrakcyjność wśród kupujących.

Lidl do końca br. ma mieć 620 placówek, czyli 20 więcej niż rok wcześniej.

Lidl będzie również sukcesywnie przeprowadzał remonty swoich placówek, aby zwiększyć powierzchnię, jaką będą zajmować miejsca z owocami i warzywami. Powiększone zostaną również przestrzenie z ekspozycją ryb, drobiu i mięsa. Detalista ma też w planach we wszystkich swoich sklepach uruchomić stoisko piekarnicze. Sieć dyskontów podkreśla, że sprzedaż świeżej żywności stanowi obecnie 40 proc. jej obrotów w porównaniu z 25 proc. cztery lata temu.

Działania są częścią długofalowej strategii, na którą Lidl na Wyspach w br. postanowił przeznaczyć 220 mln funtów. Jej głównym celem jest dostarczanie jak najświeższych produktów w jak najniższych cenach.

Udział Lidla w rynku wzrósł w ciągu 12 tygodni na Wyspach o 22,7 proc. w okresie rozliczeniowym zamykanym w maju, co wg danych Kantar Worldpanel dało wynik na poziomie 3,6 proc. w skali całego rynku. Obecnie Aldi i Lidl mają wspólnie 8 proc. udziałów w rynku, a analitycy uważają, że ta liczba może wzrosnąć do 15 proc.

Asda, Tesco i Morrisons nie odpuszczają w bitwie o klienta. Te sieci skupiają się z kolei na cenie i wielomilionowych inwestycjach w postaci obniżek na produkty niezbędne na co dzień: mleko, pieczywo, drób i warzywa.

Tymczasem sieć Sainsbury związała się sojuszem z siecią Netto. Pierwszy sklep, który będzie wynikiem współpracy dwóch sieci, zostanie otwarty na północy Anglii jesienią.

(Popsop)