Kraj

Anna Mucha i Anna Dereszowska w kampanii "Zaczytane wakacje"

Wystartowała druga odsłona kampanii promującej czytelnictwo.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FLmr-owq4cDI%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Na antenie TVN24 wystartowała druga odsłona kampanii promującej czytelnictwo podczas urlopów. Akcja organizowana jest we współpracy z portalem Xięgarnia i ponownie jest realizowana pod hasłem “Zaczytane wakacje”.
 
I tym razem osobowości ze świata filmu, muzyki i sportu oraz pisarze będą namawiać Polaków do spędzenia wolnego czasu z książką. Pierwsza odsłona magazynu zachęcającego do spędzenia urlopu z książką wystartowała na antenie TVN24 28 czerwca w Gdyni. Prowadzili ją Agata Passent i Filip Łobodziński.
 
Akcje edukacyjną wspiera seria pięciu spotów promocyjnych, które będą emitowane na antenie TVN24 w dniach 23 czerwca – 2 sierpnia. W kampanię zaangażowały się m.in. aktorki Anna Mucha i Anna Dereszowska. Celem akcji jest zachęcenie Polaków do czytania książek podczas wypoczynku czy na urlopie i do postrzegania lektury w kategoriach atrakcyjnej formy spędzania czasu wśród typowych letnich rozrywek.

W ramach kampanii przez pięć kolejnych sobót stacja TVN24 pokaże cotygodniowy program “Zaczytane wakacje”, który będzie nadawany za każdym razem z innego miejsca w Polsce. W 45-minutowym magazynie gospodarze jedynego w Polsce cyklicznego programu dotyczącego literatury „Xięgarnia” wraz z zaproszonymi do specjalnego studia gośćmi będą rozmawiać o książkach, polecać najciekawsze tytuły i namawiać do czytania. Zaproszone do udziału osoby wystąpią również w programie, gdzie wraz z prowadzącymi i innymi gośćmi dyskutować będą o literaturze. Każdy odcinek “Zaczytanych wakacji” będzie poświęcony innemu gatunkowi literackiemu: prozie, non-fiction, literaturze dla dzieci, poezji czy kryminałowi. Gośćmi programu będą wybitni pisarze tych gatunków oraz laureaci nagród literackich.

Do programu poza gwiazdą znaną ze spotów promujących akcję zostaną zaproszone również osoby związane z miejscowością, z której transmitowany jest program. Każda z nich jest blisko związana z okolicą poprzez temat literacki, miejsce zamieszkania czy urodzenia. Wszyscy spotkają się w plenerze, by porozmawiać o literaturze, a każda rozmowa będzie krążyła wokół tematów wakacyjnej lektury, ostatnio przeczytanej książki oraz historii i tradycji miejsca. 
Ponadto w programie pojawią się krótkie recenzje filmowe książek dla dzieci w wykonaniu Aleksego Krzysztofiaka. Jeden z najmłodszych recenzentów opowie w ciekawej formie o ostatnio przeczytanych książkach dla dzieci do 12. roku życia.
 
Kampania dofinansowana jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu “Promocja czytelnictwa”.
 
“Zaczytane wakacje” będą emitowane na antenie TVN24 w sobotę o godzinie 12:10 przez pięć kolejnych sobót. Program odwiedzi m.in. Gdynię (28 czerwca), Arłamów w Bieszczadach (5 lipca), Kraków (12 lipca) i Ruciane-Nidę (19 lipca).