Kraj

Netsprint z platformą Adkontekst SPP

Nowa funkcjonalność ma pozwolić wydawcom na dodatkową monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB.

Netsprint, właściciel Adkontekst, polskiej sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej, uruchamia funkcjonalność SSP, która ma pozwalać wydawcom na dodatkową monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB. Dzięki tej funkcjonalności wydawcy mają mieć możliwość dodatkowego zarabiania na reklamach rozliczanych za odsłony. Mają też uzyskać dostęp do szerszej bazy reklamodawców, co, jak zapowiada Netsprint, ma przełożyć się na wzrost konkurencyjności ich powierzchni i zwiększyć dochody z emisji reklam. Pierwszym partnerem Adkontekst SSP w Polsce jest RTB House, w drugim półroczu będą to kolejno kluczowe DSP działające na polskim rynku.
Netsprint prezentuje Adkontekst SSP jako platformę technologiczną zarządzającą i optymalizującą sprzedaż powierzchni reklamowej wydawców Adkontekst m.in. w ekosystemie RTB. Nowa funkcjonalność, sprzedając powierzchnie w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym, ma być zorientowana na maksymalizację przychodu swoich wydawców. O decyzji, czy konkretnemu użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama rozliczana za odsłony (w ramach modelu RTB, dzięki Adkontekst SSP), czy też rozliczana za kliknięcia, decyduje finalnie jej przychodowość. Przez cały czas algorytmy optymalizujące od Netsprint analizują w tym aspekcie reklamy konkurujące o powierzchnię wydawców Adkontekst.
Platforma Adkontekst SSP na powierzchni wydawców Adkontekst ma umożliwiać emisję nie tylko tradycyjnych reklam w formacie displayowym, ale także emisję reklam tekstowych i tekstowo-graficznych. Platforma ma pozwalać prezentować na serwisach wydawców również reklamy emitowane w oparciu o retargeting spersonalizowany (formaty oparte na HTML). Wszystkie dostępne formaty rozliczane są w modelu CPM.
Za pomocą panelu wydawcy partnerzy sieci mogą na bieżąco monitorować wyniki sprzedaży powierzchni reklamowej. Oprócz tego wydawcy korzystający z Adkontekst SSP mają możliwość określenia tzw. floor price, czyli poziomu stawek za odsłony,  poniżej których ich powierzchnia nie będzie oferowana. Ma to dawać każdemu z partnerów sieci Adkontekst pełną kontrolę nad polityką cenową oferowanej powierzchni w ramach ekosystemu RTB.